Gondolatok a fényképről

mottó: Thomas Bernhard
I. Perverzen torz világ
II. Két világban élünk
III. Világméretű elhülyülés halálos sebességgel


Az ex Ponto összegyűjtött bejegyzései fényképről – fényről, képről, művészetről –, melyek nem egy-egy alkotóról szólnak.

megfigyelések és bírálatok
Kiközösítés
Német bevezetés a fotóművészetbe
Képtelen változás
Közeg nélkül
Pontosan Seurat
A művészet testvére
Művészet-e a fényképezés
Búcsúk
Szemed fénye + A szem fényének forrásánál
A fényírástudók felelősségéből
Rezervátumok között
Mitől lesz nagyszerű egy fénykép?
A végtelenségig nézni
A tapasztalás nehézsége
Technikai észlelés
Színben gondolkodó
A példaszerű láthatóság közvetítői
Új szín?
Egy objektív naivitása
A formátum zsarnokságától az alakzat varázsáig
Időutazástól az út idejéig
A digitális képen túl és innen
Fuldokló demokrácia
Az arckép mint áldozat: a látás megtakarítása
Sötétkarma
Fényből született kép
Képcsömör?
Üldöztetések ideje

etűdök és idézetek
Újra meg újra
Aranyozott fénycsapda
Összes jellemző?
Fényről fényre
Nobel-díjas a fény
szélben fényesebbek a lámpák.
Majdhogynem bűnös dolog
Elemi igény
Keleti posztmodern
Szürkület
Sohasem gondolok egyetlen képre
Művészi és digitális
Malevicstől a fényképig
Moholy-Nagy rátapint
Malevics-jegyzetek
Szem előtt a titok
Kérdéses történet
Hockney: a fénykép a végét járja
Kilépni ugyanabból a folyamból?
Értéktöbblet
Nincs új nyelv
Rejtőzködés
Szigorú világosság
Amire fény derül
A tekintet vándorútja
Két érdekesebb cikk
Kieselbach a derűről és a névtelen amatőrről
Talán még fotóművészet sincs
Negatív dolgok vizsgálata
A papírképek mellett
Szorongás helyett öröm
Tükrök és ablakok: Szarkowski halála
A Tripont-előadásokról
Félrevezetés
Innováció nem létezik
Aggályos szívvel vállalni a vállalhatatlant
Oldalnézet (szegény Uccello)
Műfajok helyett mű
Megfontolásokon túli komplex jelek
Makulátlan semmi rézsútosan
Működő képzavar
Portrésorozat ötlete átadó
“A világ nem fotogén.” (H. T. 1966)

eszközök
Az alkotó fotóst általában a kép érdekli
Nagyítani
Fotóművészeti hírolvasónk
Rollei(flex)
HARMAN baritált tintasugaras fotópapírok + NUBaryt
Velvia 50 redivivus + Meg és vissza
Leica M8: a nyolcadik utas
Régiek? Modernek?

nem lehet hozzászólni