A falakon innen

Rajz, festés, vetítés, tervezés, játék optikával és térrel, és a végén fotográfia: Georges Rousse.

Georges Rousse: Soissons / poudrière (2005)

Georges Rousse: Soissons / poudrière (2005)

Rousse kivetíti és szobák soktagú felületeire festi ezeket az ábrákat, majd lefényképezi őket pontosan abból a helyzetből, ahol az illuzionisztikus képek összeállnak. Akár egyetlen milliméter elmozdulás megtörné a derékszögű programot. Rendszerint bontásra ítélt tereket talál a fotózáshoz; a címek ezek földrajzi helyére utalnak (Köln, Torino, Berlin, Fujiyama).
[...]
Ironikus, hogy Rousse lelkiismeretes kézimunkával hoz létre olyan műveket, amelyek sokrétegű illúzióikban eleinte digitálisan módosítottnak tűnnek. Vajon a kortárs fotográfia iránti mai elvárásokkal játszik?
[...]
Rousse legjobb művei, melyek mindenfajta besorolásnak ellenállnak, vad terepek térképeit vetítik az emberi közrehatás leromlott tereire. A feltérképezés, entrópia és idő felvételei

— írja Jason Rosenfeld: Georges Rousse at Robert Mann – New York, Art in America, Nov 2002


Georges Rousse: Arles (2006)

Georges Rousse: Arles (2006)


Legjobb beavatkozásai sosem tesznek erőszakot a helyszínen, hanem költői képeket keresnek arra, mit kaphatunk vissza a helytől, milyen ajándékot tartogathat.

Des formes géométriques
A travers le miroir
A travers le mur
Lumière
Couleur
Dessin
Construction/déconstruction
Blanc/noir
Tableau
Paysage
Lieux

Egy hazai utalás. Művei láthatók még itt, ott, amott, emitt, amott és amottan; továbbá itt, ott és amott.

Egy teljes folyamat dokumentációja: Bending Space: Georges Rousse and the Durham Project. További info itt és ott.

nem lehet hozzászólni