Nehéz horgászat

Scott Peterman nagyvárosi látképei és tájai egyformán figyelemreméltóak, de ami igazán dermesztő, az a jéghorgász-kunyhókról készült sorozata: Shack. Nyers célszerűség és nyers szobrászat.

Scott Peterman: Fryes Leap (2002)

Scott Peterman: Fryes Leap (2002)
Shack

Eső, köd és hó elemei között fényképezve, amikor szűrt a fény és szűk a színskála, [a kunyhók] titokzatossá és transzcendenssé válnak, ahogyan előlépnek a légkörből és akaratlan szépségük szemlélésére hívnak.

Charles A. Hartman Fine Art galéria

Peterman fényképei eltérnek konceptuális elődjeiktől: a szépséggel foglalkoznak [...]. A Naples, szürke-fehér rácsszerkezet havas és jeges környezetben, egy fagyos Sol LeWitt szoborra emlékeztet. Hasonlóképp a hófehér talajon álló hófehér épület, Trickey Lake, Kazimir Malevics Fehér fehérenjére emlékeztet. A Kent’s Landing-en a fára terített ultramarinkék ponyva Yves Klein-t idézi. Dry Mills, az egyetlen “expresszionista” jégkunyhó, megtöri a minimalista kódot [...]

— Melissa Kuntz: Scott Peterman at Daniel Silverstein – New York, Art in America, Jan 2003

Művei láthatók még itt, ott, amott, emitt, amott, emitten és amottan, továbbá itt meg ott.

nem lehet hozzászólni