Vissza a Földről
Kerekes Gábor saját bevezetője Roswell fölött című sorozatához, mely ritka szép példát mutat a digitális és analóg fotóeljárások összjátékára.
Kerekes Gábor: Four
Over Roswell-2 (2005)
A kiindulópont egy internetes térképprogram.
A maximális felbontás 1 méter/pixel. [... A]rra voltam kíváncsi, vajon [az ufonauták] milyennek láthatták e helyszínt űrmagasságból. Megadtam a koordinátákat. A képernyőt lassan négyzethálós rendszerben kitöltötte a teljes kép. Szerencsém volt, nem a város közepébe találtam, hanem a lakott településektől olyan 600-800 méterre.
Ekkor érkezik a struktúra meglepetése.
Különös és izgalmas látvány fogadott. Vonalak, körök, négyzetek absztrakt jelrendszere. Talán üzenet, talán információ.
Amire az idegenek otthonossága a válasz.
Ekkor úgy döntöttem, hogy ha én ufonauta lennék, akkor itt landolnék.
S ez egy mániákusan hűséges módszert inspirál, ahol a fotográfia közel jön, vacakol, pancsol és messzire megy; egyszóval hazaérkezik.
A látvány rendkívül változatos konfigurációt kínált. Egy-egy részletet kimetszve a kis felbontás miatt pixelekkel kiegészítve, majd kinyomtatva, hagyományos polaroid eljárással lefényképezve, ezüstbromid papírra nagyítva elkészült e kollekció. Digitálisból — analóg!
A sorozat második része (2005) talán még szebb, letisztultabb, mint az első (2002).