Nem a kamerákban és a lencsékben hisz

James Welling túlnyomórészt absztrakt, sokféle alternatív technikával, köztük kiemelten a fotogrammal operáló munkássága: itt, ott, amott és amottan és itt meg ott. És egy rövid pályakép.

Az a nehézségem sok mai munkával, hogy ritkán veszik tekintetbe a fotográfia anyagszerűségét másképp, mint a legfelületesebb és leglátványosabb szinten. Túlságosan az optikára alapoznak. A lencse és a kamera csak egy kis része a fotográfiának. Nem hiszek a kamerákban és nem hiszek a lencsékben. Talán képtelenség azt állítani, hogy lehetnek fényképek, melyek nem kötődnek lencsékhez, de ugyanilyan nevetséges a kamerához láncolni a fotográfiát.

mondja Welling.

James Welling: #21 (1999)

James Welling: #21 (1999)



A Welling képein néha feltűnő moiré jelenségét itthon Kőrösi Viktória dolgozta fel egy gyönyörű színes fotósorozatban interferenciák címmel, mely első pillantásra lenyűgözött. Három darabját nap mint nap láthatom a falunkon.

Kőrösi Viktória: Interferencia

Kőrösi Viktória: Interferenciák sorozatból

nem lehet hozzászólni